Во втората половина на 2024 година се случија неколку настани кои долго ќе се паметат во модниот свет.
Прво, креативниот директор на Шанел (Chanel), Вирџини Виар, ја напушти својата позиција. „Десната рака“ на Карл Лагерфелд работеше во модната куќа цели 30 години, од кои пет беше на чело, но нејзината посветеност не ги оправда очекувањата.
Второ, по заминувањето на Вирџини, местото на креативен директор (а со тоа и на главен дизајнер) на брендот остана празно половина година. Ова не е баш вообичаено за толку голем играч како Chanel, за кој е ризично да остане без „капетан на бродот“.
И трето, конечно беше назначен нов креативен директор, и тоа не многу очекуван кандидат – Матие Блази.
Кој е Матие Блази?
Не помислувајте дека го нарековме неочекуван креативен директор на куќата Chanel поради недостаток на талент или квалификации. Напротив, Матие има и повеќе од доволно од сето наведено.
Тој работел во Келвин Клајн (Calvin Klein) со Раф Симонс, со Фиби Фајло во Селин (Celine), како и во Мезон Маргиела (Maison Margiela) на високата мода за женски колекции.
Но, најзначајно — Матие беше креативен директор на Ботега Венета (Bottega Veneta), и тоа успешен креативен директор (за разлика од оној за кој нема да посочуваме прст).
Зошто Блази не се очекуваше во Шанел?
И покрај тоа што беше неопходно да се назначи нов лидер на Chanel, името на Блази не беше првата асоцијација. Најмалку поради тоа што неговите колекции за Bottega Veneta, како и неговиот дизајнерски пристап воопшто, не се поврзуваат со сликата на жена во твид, бели хулахопки и брош — естетика што традиционално ја претставува Chanel на сите свои ревии.
Уште една причина поради која Блази долго време не се спомнуваше како можен кандидат беше неговата силна конкуренција. Главниот ривал беше Џон Галијано, кој се сметаше за потенцијален наследник на позицијата креативен директор на Chanel (особено затоа што на 12 декември најави дека заминува од Maison Margiela).
Но, и покрај поддршката од моќната Ана Винтур, Галијано сè уште не успева да добие поголема позиција. Причината за тоа е глобалниот скандал со неговите антисемитски изјави, што доведе до неговото „откажување“ во јавноста.
Сега се прашуваме: што може Chanel да му понуди на Блази, што Блази може да му даде на Chanel, и зошто овој неочекуван спој може да се покаже како многу успешен.
Како Матие Блази ќе го промени Chanel — 5 можни сценарија
Продажбите на брендот ќе растат
Во моментов, најголемите играчи на модниот пазар се конгломератите Kering (во сопственост на Франсоа Анри-Пино) и LVMH (во сопственост на Бернар Арно).
На LVMH му припаѓаат брендовите како Louis Vuitton, Christian Dior, Loro Piana, Fendi, Celine, и други, кои се комерцијално успешни и постојано остваруваат раст на добивката.
Од друга страна, Kering има послаби резултати: и покрај поседувањето на Gucci, Alexander McQueen, и Brioni, приходите на конгломератот бележат пад. Единствениот бренд кој му донесе раст на приходите на Франсоа Анри-Пино во третиот квартал на 2024 година беше Bottega Veneta.
Иако Chanel нема на што да се пожали кога станува збор за профитот — дури и под водство на Вирџини Виар продажбите беа солидни — секогаш има простор за повеќе. Матие Блази, со своето искуство, може да помогне Chanel да ги зголеми своите приходи, исто како што направи со Bottega Veneta.
Chanel ќе стане трендовски
Производите на Chanel секогаш ќе бидат купувани од девојките од Остоженка или Петта авенија, бидејќи Chanel е традиција за нивните мајки, баби и прабаби.
Сепак, за секој бренд кој сака да заработи, важно е да се насочи не само кон „старите пари“, туку и кон новата публика.
Во оваа насока, неопходни се производи кои се трендовски (што значи, пожелни за апсолутното мнозинство). А тука Chanel има проблем, бидејќи младите девојки не сакаат да носат конзервативни и веќе здодевни твид костуми или легендарни чанти 2.55. Душата на инфлуенсерите бара гардероба која е повеќе вирална и привлечна за социјалните мрежи.
Со назначувањето на Матие Блази, Chanel има можност да ја освежи својата понуда и да ја освои оваа нова публика.
Матие Блази — совршен избор за револуција во Chanel
Матие Блази е одличен во оваа задача. Тој нема да се обиде да копира веќе постоечки трендови, надевајќи се дека тоа ќе помине незабележано, како што, на пример, прави Gucci. Напротив, тој ќе создаде свои трендови, кои другите ќе сакаат да ги имитираат и повторуваат.
Доказ за тоа е неговото минато: плетените чанти на Bottega Veneta станаа „it-bags“ за кратко време. Многу брендови од масовниот пазар почнаа да создаваат слични дизајни, што е најдобар доказ дека си успеал да поставиш тренд.
Со Блази, можеме да очекуваме:
- Ѕвезди на подиумот, како што направи Миуча Прада со Вилем Дефо.
- Иновативни решенија, на пример, необичен сценски дизајн, како што беа столиците со анимал-принт на ревијата на Bottega Veneta.
Сето ова ќе генерира гласна мистерија околу Chanel и ќе го направи уште попривлечен за новата публика.
Подобрување на квалитетот на производите
Луксузот одамна не е гаранција за квалитет. Кога, на пример, Miu Miu продава обични хеланки за две-три илјади евра, никој не очекува тие да траат вечно. Но, кај Chanel, каде што цената на една Classic Flap Bag во 2024 година достигна 11 илјади долари, клиентите секако очекуваат врвен квалитет, со старата премиса „цената е пропорционална на квалитетот“.
Реалноста е друга: социјалните мрежи во 2024 година беа преплавени со жалби од блогери и клиенти кои пријавуваа оштетувања на чанти по само неколку месеци користење — гребнатини, пукнатини и оштетувања на материјалот.
Ова не само што ги одвраќа новите клиенти, туку може да ги изгуби и лојалните купувачи, особено оние од високата класа во Лондонските резиденции и на Француската ривиера.
Со Матие Блази на чело, можеме да очекуваме акцент на враќање на врвниот квалитет на производите, кој е неопходен за да се задржи довербата на луксузниот пазар.
Расширување на влијанието на брендот
Кога зборуваме за Bottega Veneta, мора да се спомене нивната „екосистемска стратегија“. Тие не се задоволуваа само со производството на високо-квалитетни чанти и облека, туку редовно создаваа колаборации со уметници, фотографи и арт-галерии.
Овој пристап ги трансформираше во нешто повеќе од обичен бренд — тие станаа културен чинител. Ова го отвори влијанието на брендот и го направи да биде дел од пошироката уметничка и културна сцена.
Спротивно на тоа, Chanel долго време ги избегнува ваквите активности, претпочитајќи да остане фокусирана на својата традиција и конзервативни вредности.
Но, ако сакаат да растат и во публиката, и во профитот, ќе мораат да започнат да ги освојуваат и новите платформи и идеи, нешто што Матие Блази веќе покажал дека знае да го направи.
Долгорочно влијание
Дизајнерите денес се изложени на ризикот да не успеат да го развијат својот потенцијал пред да добијат барање за заминување. Но Матие Блази има уникатна шанса да остане во Chanel на долг рок — можеби дури и за 10-15 години.
Зашто Chanel не бара само талент, туку некој кој може да донесе нешто повеќе, и тоа се гледа во нивната стратегија да го ангажираат Блази и да го продолжат партнерството со него на долг рок.
Се разбира, не треба да се очекува дека Матие Блази ќе се откаже од „кодексите“ на Chanel во корист на исклучиво трендовите.
Овој бренд, со неговата долга историја и традиции, нема да претрпи радикални промени, и самиот Блази тоа го разбира. Најверојатно, ќе бидеме сведоци на свежо и оригинално прочитување на наследството на Chanel, кое ќе ги задржи сите клучни елементи на модната куќа, но истовремено ќе понуди нешто ново и актуелно за современата публика.
Покрај тоа, Блази има доволно време да ја подготви својата прва колекција за Chanel. Таа ќе биде претставена дури во октомври 2025 година, што му овозможува да ги размисли сите детали и пристап пред да го направи својот прв креативен потег во продолжувањето на големата историја на брендот.
Сите најнови вести поврзани со ѕвездите можете да ги следите на Гламур, убедливо најчитаниот портал за познатите во Македонија (
види тука), како и на нашите страници на социјалните мрежи со вупно преку 1.000.000 фанови. Сите актуелни теми и случувања, најновите трачеви и најинтересните вести на едно место. Придружете се и на нашата официјална Фејсбук заедница
ТУКА и бидете во тек со настаните, додека најинтересните текстови и интервјуа со познатите можете да ги следите и на Инстаграм
ТУКА .