Матие Блази е новиот креативен директор на Шанел – Зошто модната индустрија е шокирана и исплашена и како ќе се промени модната куќа со неговото доаѓање
Ви откриваме зошто назначувањето на Блази ја изненади модната индустрија и што го очекува легендарниот бренд со неговото доаѓање.

Во втората половина на 2024 година се случија неколку настани кои долго ќе се паметат во модниот свет.
Прво, креативниот директор на Шанел (Chanel), Вирџини Виар, ја напушти својата позиција. „Десната рака“ на Карл Лагерфелд работеше во модната куќа цели 30 години, од кои пет беше на чело, но нејзината посветеност не ги оправда очекувањата.
Второ, по заминувањето на Вирџини, местото на креативен директор (а со тоа и на главен дизајнер) на брендот остана празно половина година. Ова не е баш вообичаено за толку голем играч како Chanel, за кој е ризично да остане без „капетан на бродот“.
И трето, конечно беше назначен нов креативен директор, и тоа не многу очекуван кандидат – Матие Блази.
AdvertisementView this post on Instagram
Кој е Матие Блази?
Не помислувајте дека го нарековме неочекуван креативен директор на куќата Chanel поради недостаток на талент или квалификации. Напротив, Матие има и повеќе од доволно од сето наведено.
Тој работел во Келвин Клајн (Calvin Klein) со Раф Симонс, со Фиби Фајло во Селин (Celine), како и во Мезон Маргиела (Maison Margiela) на високата мода за женски колекции.
Но, најзначајно — Матие беше креативен директор на Ботега Венета (Bottega Veneta), и тоа успешен креативен директор (за разлика од оној за кој нема да посочуваме прст).
Зошто Блази не се очекуваше во Шанел?
И покрај тоа што беше неопходно да се назначи нов лидер на Chanel, името на Блази не беше првата асоцијација. Најмалку поради тоа што неговите колекции за Bottega Veneta, како и неговиот дизајнерски пристап воопшто, не се поврзуваат со сликата на жена во твид, бели хулахопки и брош — естетика што традиционално ја претставува Chanel на сите свои ревии.
Уште една причина поради која Блази долго време не се спомнуваше како можен кандидат беше неговата силна конкуренција. Главниот ривал беше Џон Галијано, кој се сметаше за потенцијален наследник на позицијата креативен директор на Chanel (особено затоа што на 12 декември најави дека заминува од Maison Margiela).
Но, и покрај поддршката од моќната Ана Винтур, Галијано сè уште не успева да добие поголема позиција. Причината за тоа е глобалниот скандал со неговите антисемитски изјави, што доведе до неговото „откажување“ во јавноста.