Еве како правилно да се подготвите за исповед пред причест и што треба да му кажете на свештеникот: Постот не е единствениот услов за прошка
Гревот во духовниот живот се карактеризира како болест која ја оптоварува и мачи човечката совест. Оттука, исповетта и покајанието sе форма на духовно исцелување.
Светата Тајна Исповед се дефинира со православната литургија како тајна на покајанието, со која човекот се чисти од гревовите направени по крштевањето. Оттука, исповетта е свет чин во кој свештеникот, со силата на Светиот Дух, го ослободува христијанинот од гревовите што ги исповеда и за кои се кае. Потоа доаѓа причеста.
Покајанието е процес кој започнува длабоко во нас, процес на жалење и тага затоа што сме се оддалечиле од Бога. Покајанието значи менување на нашето размислување, нашиот карактер, обновување на нашиот морал и отфрлање на гревот. Покајанието значи љубов кон добродетелите, милосрдието, желбата, волјата и силната склоност повторно да се соединиме со Христа преку благодатта на Светиот Дух.
Човечки е да се греши, но човечко е и да се покае, исто како што е божествена особина да се простува.
ФОТО: Принтскрин
– Очите на покајникот се отворени два пати: првиот – за оној по кој оди, а вториот – за оној по кој треба да оди. Има повеќе луѓе кои се каат, но оние кои ги вртат тркалата кон нов пат се многу помалку. Ви велам: на покајаниот му требаат две храбрости – едната храброст да плаче на стариот начин, а другата да се радува на новиот – изјавил светиот владика Николај Велимировиќ, пишува hramsvetogsave.rs.
Без исповед нема вистинско покајание, а без покајание нема спас. Тајната на покајанието Господ ја вовел по Воскресението, кога на учениците им рекол: „Примете го Светиот Дух, на кои ќе им ги простите, ќе им се простат, а на кои ќе ги задржите, ќе се задржат“. Тука се простуваат гревовите направени по Крштевањето.
Гревот во духовниот живот се карактеризира како болест која ја оптоварува и мачи човечката совест. Оттука, исповетта и покајанието е форма на духовно исцелување.
Како се врши исповед?
Правилно исповедање се прави во време кога нема божествена служба, за да може свештеникот целосно да се посвети на разговорот со верникот, а оној што се исповеда да каже се за што се покае. Затоа најдобро би било исповед да се направи по утринската или вечерната богослужба. Исто така, тој што признава мора да биде свесен за сето она што го признава, за да биде целосна исповетта.
Не треба да бараме свештеникот да не праша за нешто, бидејќи исповедањето не е само слушање и свештеникот не може да знае што криеме во нашите души.
Потсетник за исповед
Се каам и Ти исповедам, Господи, Боже мој и Создател, во Света Троица, единствена, прославена и почитувана Отец, Син и Свети Дух, сите мои гревови што ги направив во сите денови на мојот живот и секој час. И во сегашно време и во минатите денови и ноќи со дела, со зборови и мисли.
Се каам што кажав: празни, бесмислени, грди и непромислени зборови, шеги и духовити, пцовки, пеење груби песни, лудо смеење, кикотење и завивање.
Се каам што лажев, погрешно се заколнав, проколнав Бога, Богородица, Свети, Црква, Слава, Отец, Мајка, дете, луѓе и стока, сонце, леб…
Давав лажно сведочење и ги криев моите гревови во претходните признанија, давав ветувања на Бога и на луѓето, но не ги исполнив, пишува crkvaub.rs.
Се каам што ги осудував и клеветев, ги срамев и исмејував другите, што ги карав и озборував и слушав кога другите озборуваат луѓе и хулеле на Бога, јас им укажував на туѓите гревови и ги криев своите.
Се каам што постев во среда и петок и во сите четири пости и во другите денови, што се прејадував и пиев и земав храна во лоши моменти, што пушев и се дрогирав.
Се каам за душевна и физичка мрзеливост, за мрзеливост да се молам и да не доаѓам во црква за служба, што читам бескорисни книги и не читам Свето писмо и духовни учења, што не ја славам славата на
Кришум и безгрижно ја славам, за мрзеливоста и живеењето „на туѓ грб“.
Се каам што крадев, изневерував, криев туѓи работи, што крадев и грабав за себе.
Се каам што сум среброљубив и барам, што сум себичен и себичен и затоа што се задоволувам себеси и не се грижам за другите.
Се каам што користев лихварство и скапо наплаќав за моите услуги, што продавав крв и наплаќав за помагање на сиромашните, што барав длабока почит од луѓето за направените дела.
Се каам што бев неправеден, што погрешно судев и расудував во своја полза, што ги угнетував сиромашните.
Жалам што им завидував на другите во нивниот материјален и духовен успех, што ги мразев и презирав луѓето, што се радував на човечките неволји и не помогнав, што не зборував со моите родители, соседи и други луѓе.
Се каам што се гордеев и воздигнав над моите родители и што не ги слушав, што ги карав Црквата и власта, што ги презирав луѓето, што ги пцуев и исмевав.
Се каам што бев лут на соседите, што се расправав и се расправав и никого не слушав, што ги карав домаќинството и стоката, што им се потсмевав и им давав на луѓето грди имиња, што пцуев и кажував страшни зборови и се заканував. да ги победи.
Жалам што погрешно се сетив и планирав одмазда за возврати на зло за зло, за злоба и злоба.
Се каам што принудив жена да абортира, т.е. да убивам деца – се каам што убив само деца, што ги тепав и тепав моите родители, баби и дедовци и други луѓе, жени и деца, што ги мачев со моето однесување и непослушност : за мачење и тепање на добитокот.
Жалам што побарав помош од вештерките, гатачите, биоенергетичарите и надрилекарите за себе и за децата и напредок во домаќинството: што барав од лекарите-вештерки да предизвикаат болест, штета, раздор и слично на соседите или на другите луѓе.
Се каам што живеев промискуитетно и промискуитетно: за промискуитетни мисли, зборови и дела, за промискуитетно гледање и слушање, од кои душата многу страда и го губи мирот.
Се каам што направив прељуба, што постев свадба и живеев неженет, што тогаш се однесував ненормално.
Се каам што гледав порно филмови, што правев гадости во бракот, што направив грев содомски и други гадости, што живеев развратен живот и ги водев другите на тоа, што замислував разни развратни врски, а потоа правев нив за пари и за други гадости кои тешко се изразуваат.
Се каам што извесно време паднав во неверување во Бог, што подоцна почнав да верувам погрешно, дека сум секташ, дека припаѓам на безбожно општество.
Се каам што бев безмилосен и тврдоглав, што се побунив против Бога и луѓето, што очајував и помислив да се убијам, што се обидов да се убијам, што секогаш се правдав и обвинував другите и што се однесував дрско кон луѓе и нивните родители.
Се каам за се што сум направил и барам од Бога да ми прости.
Им простувам на сите што ме навредиле или направиле нешто лошо.