Застава 101, Спачак, Фиќо…„димеа“ низ патиштата на Југославија (фото)

Куповната моќ ја диктираше и класата на возилата кои можеа да се купат, но без оглед на тоа што беа, овие автомобили се симбол на среќно време.

Новите генерации не знаат колку можат да бидат среќни со понудата на нови автомобили- за разлика од оне кои живееја во време кога Југото важеше за најпрофитабилен автомобил. Чудото на југословенската автомобилска индустрија се наоѓа на бројни списоци, вклучително и на престижниот „Форбс“ – како најлош автомобил досега произведен. Дали е поради втомобил во којшто теписите доаѓаа како „стандардна опрема“ и грејач на задниот прозорец – наводно да ги загреваат рацете додека ги туркаат, не може да знаеме , но свесни сме дека се уште овој автомобил се вози низ скопските улици.

Југото беше произведено од Застава Авто од Крагуевац. Овој автомобил беше извезен во САД во доцните 80-ти и се има појавено многу пати во играните филмови, цртани филмови и книги. Производството беше прекинато во текот на ноември 2008 година со вкупно 794.428 единици произведени во овој автомобил. Моделите што се продаваат во САД беа подобро направени. Подготвена е и верзија за автоматски менувач за американскиот пазар, но поради распадот на СФРЈ, таа никогаш не започна со извоз на овие модели. Југо имал подвижен покрив на пазарот во Велика Британија.

ADVERTISEMENT

Лада 1300 е направен врз основа на Fiat 124. Тој беше произведен во поранешниот СССР, а 1300 година беше еден од најпознатите модели на автомобили во Југославија.

Застава 750 популарно беше познато како Фичо. Тоа е легендарен симбол на Југославија, кој започна да се произведува во фабриката „Црвено знаме“ во 1962 година со лиценца на „Фиат 600“. Овој автомобил е произведен до 1985 година. 750 -ката се користеше во бројни служби на поранешна Југославија и со тоа беше возило на поранешната милиција, возење училишта и клубови за автомобили.

Варртбург го носи името по замокот Вартбург во Ајзенах. Автомобилот е произведен во фабриката Фахрзугфабрик Ајзенах во Источна Германија од 1966 до 1988 година. Тој беше релативно брз и простран, а една од неговите доблести беше неговата сигурност затоа што не се распаѓа премногу.

Рено 4 е произведен од 1973 до 1992 година во фабриката ИМВ во Ново Место, Словенија, која сега е во сопственост на Рено. Тоа беше автомобил кој беше честа појава на патиштата на Југославија. Во Словенија беа произведени 575.960.

Facebook Comments
(Visited 19 times, 1 visits today)