Ова е сонот на секој возач: Со Шкода возел речиси 3.000 км со еден резервоар гориво

Мико Марцик возеше Шкода Суперб речиси 3.000 км без полнење гориво од Лоѓ, Полска, преку Германија и Париз, и назад преку Холандија, Белгија и Германија.
Дизел моторите полека исчезнуваат. Дури и во Европа, последното упориште на овој погонски склоп, побарувачката нагло опадна во последните години, првенствено поради намалената понуда и еколошките ограничувања.
На својот врв, на почетокот на 2010-тите, дизел моторите сочинуваа повеќе од 50 проценти од продажбата на нови автомобили.
До август оваа година, нивниот пазарен удел меѓу новите автомобили падна на само 8,3 проценти, според Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).
Една од причините за бавното исчезнување на дизел моторите е тоа што производителите систематски го исфрлаат овој тип мотор во корист на хибридите со цел да ги исполнат сè построгите прописи за емисии.
Сепак, Шкода останува верна на својот омилен TDI мотор во неколку модели, вклучувајќи го и Супербот.
Овој модел сега го држи Гинисовиот рекорд, докажувајќи дека дизелот останува неоспорен шампион во долгорочната ефикасност.
Имено, Мико Марчик, победник на Европското првенство во рели во 2025 година, возеше дизел Шкода Суперб 2.831 км без дополнување гориво!
Автомобилот беше стандарден Суперб, освен гумите со низок отпор на тркалање и спуштената суспензија земена од верзијата Sportline. Висината на возењето беше намалена за 15 милиметри за подобра аеродинамика, но автомобилот не беше дополнително модифициран.
За да ги зголеми шансите за соборување на рекордот, Марчик го наполни резервоарот од 66 литри на својот автомобил до врв.
Како што се очекуваше, 29-годишниот Полјак возеше со голема претпазливост.
Растојанието водеше од Лоѓ, Полска, преку Германија и Париз, и назад преку Холандија, Белгија и Германија, со просечна брзина од околу 80 км/ч.
Шампионот на ERC покажа неверојатна самоконтрола, со оглед на тоа што е навикнат да ја вози својата Fabia RS Rally2 до крајни граници.
Superb трошеше во просек само 2,61 литри на 100 километри, што е далеку подобро од официјалната вредност од 4,8 литри.
За време на возењето низ Франција, „задниот ветер“ помогна да се постигнат импресивни 2,2 литри на 100 км на делницата од 200 километри.
Малите 16-инчни тркала и релативно малата тежина од 1.590 килограми, исто така, придонесоа за резултатот.
Овој Суперб има погон на предните тркала и седумстепен автоматски менувач со двојна спојка, а возењето се одвиваше исклучиво во Еко режим.
Секако, Марцик не го искористи целиот потенцијал на 2.0 TDI моторот со 150 КС и 360 Nm вртежен момент.
За да се осигури дека рутата е оптимална, помошно возило возеше неколку километри напред, известувајќи за сообраќајните информации и помагајќи да се избегне нагло сопирање и забрзување.



