Трговските центри се отвораат, ќе се ограничи бројот на клиенти.
Во текот на викендот хрватските власти, издадоа препораки за заштита на клиентите и вработените во врска со спроведувањето на мерките во работењето на трговските центри за време на епидемијата COVID-19. Општа препорака е, додека одржувате пропишано растојание од 1,5 метри, да останете во центарот што е можно пократок и да го ограничите бројот на клиенти за да избегнете гужви и близок контакт кај голем број на луѓе.
Организациски и технички услови во трговските центри.15 клиенти на 100 м2. За да се почитуваат епидемиолошките мерки, потребно е да се ограничи бројот на клиенти кои престојуваат во продавницата во исто време на максимум 15 клиенти на 100 м2 малопродажен простор во центарот. Максималниот број на клиенти кои можат да останат во центарот во исто време зависи од нето-подрачјето на сите продавници во центарот (област наменета за движење на потрошувачи, т.е. бруто област помалку од областа зафатена од експонати, полици, каси, фрижидери и друга опрема за продавници).
Што е можно пократок престој во групи во затворен простор. Престојот на повеќе луѓе во затворени простории треба да се скрати колку што е можно повеќе.Физичко растојание. Бројот на лица во затворен простор треба да биде ограничен на таков начин што меѓу лицата може да се одржи физичко растојание од 1,5 метри во сите правци. За некои активности во рамките на центарот, бројот на лица се дефинира според нивните сопствени упатства.
Маски за лице. Се препорачува да носите маски за лице или слични прекривка за носот и устата во трговскиот центар.Дезинфекција на рацете. На влезовите во трговските центри, на клиентите треба да им се обезбеди средство за дезинфекција за раце и јасно прикажано известување за обврската за дезинфекција на рацете при влегување во трговскиот центар.Просторен за вентилација. Се препорачува зголемена вентилација на средишниот простор, на пр. со зголемување на бројот на отворите, со зголемување на процентот на надворешен воздух што циркулира во системот.
Простории за чекање / области за одмор на клиенти. Од заедничкиот простор (ходник) на трговскиот центар, потребно е да се отстранат предметите и предметите на сменетата седење и остатокот од клиенти (столови, клупи, маси и сл.), Така што ходниците служат само за минување на клиенти без непотребно одложување.
Вработени простории за одмор / простори. Во просториите во кои се одмараат вработените, треба да се распоредат маси и столови, не дозволувајќи им на повеќе вработени да се одморат истовремено на мали простори. Треба да се обезбедат средства за дезинфекција, течен сапун, вода и рачни крпи за хартија за еднократна употреба. Треба да се обезбеди почесто правилно чистење и хигиена. Дезинфекциите треба да се користат за почесто бришење телефони, рачки на вратите, тастатури, каси, итн. (На пр. На секои два часа). За да се намали ризикот од инфекција, контактните точки треба да се намалат, а рачките на вратите и држачите треба редовно да се чистат и дезинфицираат.
Дезинфекција и чистење на просторот. Неопходно е да се интензивира чистењето и дезинфекцијата на просториите во трговскиот центар и за таа цел, доколку е потребно, да се обезбеди дополнителен персонал за чистење. Рачките на вратите и чаршиите и другите површини со кои клиентите често ги допираат (на пр. Корпи и коли, колички на скали и ескалатори, лифтови) треба редовно да се бришат со средство за дезинфекција што има вируцидно дејство. Доколку е можно, организирајте чистење на центарот за време на паузата предвидена промена на вработените помеѓу првата и втората смена на одделните продавници.
Санитарни јазли. За честа миење на рацете и дезинфекција треба да се обезбедат средства за дезинфекција, течни сапуни и хартиени хартиени еднократна употреба. Треба да се обезбеди почести чистење и дезинфекција на санитарните јазли и тоалети. Редовно проверувајте ја функционалноста на тоалетите (цистерни за испирање).